Зa oстaнні 20 рoків aвтoмoбілі в кузoві сeдaн прoйшли шляx від нaйбільш пoпулярнoгo типу кузoвa, дo мaйжe eкзoтичнoгo. Фaктичнo, укрaїнці рoзлюбили тaкий щe нeщoдaвнo пoпулярний сeгмeнт триoб\’ємників. Але этак було не завжди…
После статистикою AUTO-Consulting, ще 20 років тому седани були домінуючими получи и распишись ринку нових легкових автомобілів. Получай початку 2000-х років вони займали 56-57% нового авторинку. Але згадаємо, що тоді бестселерами були ВАЗи (2107, «десятки» тощо), а в лінійці майже кожного виробника були представлені моделі саме з таким типом кузова.
Получай початку 2010-х років стався різкий подпрыг долі седанів. Держи протязі 2010-2013 років на роду напис автомобілів з таким типом кузова стрімко знизився і декілька років демонстрував показник близько 40% ринку.
Починаючи з 2014 року на роду напис седанів стрімко знижується. В праздник самий час, львиная доля автомобілів сегмента SUV (у більшості це саме універсали) зростає. Дивлячись возьми динаміку зростання долі кросоверів та позашляховиків, виходить, що оттенок седанів зворотно пропорційна долі автомобілів сегменту SUV.
Згідно з динамікою, у 2018-2019 роках часть седанів перейшла відмітку у 20% ринку. У 2022 році седани продемонстрували 10% ринку нових автомобілів. А саме нате початку 2023 року їх судьба ще зменшилась і досягла 7% нового авторинку.
Фактично, автомобілі з кузовом седан сходять нанівець і залишились домінуючими тільки в преміальному сегменті авторинку. А судячи з того, що такі класичні моделі з кузовом седан, як Volkswagen Passat тощо знімаються з виробництва, світові виробники безвыгодный бачать за таким типом легковиків майбутнього.
Такі аналогії були в історії автомобільного виробництва і раніше. Наприклад, держи початку 20-го століття більшість автомобілів тієї пори були з кузовом фаетон. І йому в заміну прийшли саме седани. Тепер їх замінюють більш практичні получи и распишись сьогоднішній час кросовери з кузовом універсал.