Нaприкінці минулoгo рoку в Укрaїні зaпрaцювaлa нoвa пoслугa — пeрeoфoрмлeння aвтoтрaнспoрту в Дії. Прoдaвцeві тa пoкупцeві тeпeр нe oбoв\’язкoвo звeртaтися дo сeрвіснoгo цeнтру МВС щoб пoдaти oригінaли дoкумeнтів й тaм жe oтримaти нoвe свідoцтвo прo рeєстрaцію трaнспoртнoгo зaсoбу тa нoмeрні знaки. Тaкoж дo кaтeгoрії oпційниx віднeсeнa пoслугa eкспeртнoгo oгляду aвтoмoбілів — скoристaтися нeю около пeрeпрoдaжу мaшини мoжнa зa влaсним бажанням, але без- в обов\’язковому порядку, як це було раніше.
Фахівці Інституту досліджень авторинку получи и распишись основі відкритих даних ГСЦ МВС вивчили статистику використання послуги з продажу (авто)машина в Дії, замовлення нових номерних знаків впродовж першого кварталу 2024 року, й готові поділитися результатами цього дослідження.
Вслед за допомогою Дії можна переоформити легковий автомобіль, мотоциклет або мопед. Вслед за умови що це перший (і єдиний) продаж котрогось зі згаданих ТЗ у році, потому что в іншому разі виникає обов\’язок сплати податку з цієї операції, який без- поки адмініструється в Дії, тому быть другому та наступному продажах слід звертатися в СЦ МВС.
Протягом квітня щодо зазначених типів ТЗ загалом було укладено 128,3 тис. угод купівлі-продажу. Включно з тими, що оформлені у Дії.
Дистанційною послугою скористалися 29,3 тис. разів, що складає 22,9% від сумарної кількості усіх угод купівлі-продажу, укладених у квітні 2024 року.
Загальна популярність цієї послуги у першому кварталі щомісяця зменшувалася: у січні частка оформлених продажів следовать допомогою Дії складала 12,5% (нагадаємо, що враховано лише ті категорії, які можна переоформити дистанційно), у лютому вже 11,8%, у березні — 10,6%. Натомість у квітні частка охочих «переписати» автомобілі вне відвідин СЦ МВС зросла раньше поки рекордних 22,9%.
Подле цьому варто зазначити, що відбулося загальне зростання приблизно бери 40% кількості перепродажів, найімовірніше спричинене новими законами для мобілізацію, у яких міститься пдн щодо можливого вилучення транспортних засобів для потреби ЗСУ у тих власників, які володіють більше ніж одним автомобілем. Підтверджує цю гіпотезу й рекордне зростання офіційних дарувань автомобілів. В целях порівняння, за целый минулий рік таких операцій щодо усіх типів ТЗ відбулося 3,8 тис., а лише у квітні — 5,2 тис.
Щодо Дії так квітневі обсяги свідчать насчет успішну перевірку в реальних умовах подвійної пропускної здатності системи, из-за якої не сталося відмови, а також насчет те, що досі серед автомобілістів залишалося чимало «старовірів», які мали застосунок та необхідні документи у ньому, однак раньше появи черг в СЦ МВС та браку талонів держи запис все ж схилялися прежде «традиційного» способу переоформлення автомобіля, следовать участі оператора та паперових документів з «мокрими печатками». В іншому разі частка дистанційних «переписувань» едва ли зросла б удвічі.
Покупець, який оформлює мотор в Дії, має можливість вибору — залишити номерні знаки попереднього власника (крім тих, які належать до самого категорії платних, з окремими комбінаціями цифр — 1234, 7777 тощо), или ж замовити нові таблички, цифрову комбінацію интересах яких теж можна вибрати (одолжение з вибору оплачується додатково). У квітні нові номерні знаки, які будуть доставлені предварительно зазначеного відділення «Укрпошти», замовили 2,5 тисячі разів (8,5% користувачів). Значно менше, ніж у попередні періоди, если частка нових номерів складала майже 14%. І що ще Водан доказ, що транспортні засоби здебільшого змінювали юридичного власника в рамках сім\’ї чи родини.
Найчастіше в Дії переоформлювали легкові автомобілі (96,5%). Мотоцикли отримали частку 3,4%, найменше дистанційно укладених угод купівлі-продажу було щодо мопедів, лише 0,1%.
Загальна кино(картина) за віком, марками й моделями автотранспорту, продаж якого був оформлений у Дії, повторює картину внутрішнього ринку, відповідно, у дещо зменшеному масштабі.
Оскільки у квітні вплив держи статистику дистанційних переоформлень (та авторинок загалом) мали нетипові зовнішні чинники, исполнение) отримання «чистої» статистики, ймовірно, доведеться зачекати ще місяць, альбо й кілька, коли хвиля перереєстрації «зайвих» автомобілів зникне. Подле цьому не виключено, що невдовзі ми почнемо збирати й опрацьовувати ще Вотан масив інформації — ради розмитнення в Дії, підготовка вплоть до впровадження якого, по (по грибы) інформацією від наших джерел у Парламенті, ведеться досить темпераментно.