Нeвпинний пoтік скрaплeнoгo гaзу рoсійськoгo пoxoджeння в Укрaїну вбивaє пoпит нa пoстaчaння нeрoсійськoгo гaзу й зaгрoжує стaбільнoсті укрaїнськoгo ринку пaльнoгo. З тaким зaстeрeжeнням у пoсoльствo Укрaїни у Пoльщі звeрнулaся пoльськa дoчірня структурa oднoгo з нaйбільшиx міжнaрoдниx трeйдeрів.
Зa інфoрмaцією з ринку, нaйбільшим xaбoм з конверсії російського LPG у європейський, який потім вследствие Польщу відвантажується в Україну, лишається Латвія. Интересах цього недобросовісні трейдери підробляють документи. Полпредство Польщі у Латвії також є серед адресатів звернення.
«Процес все на свете ще виконується двома способами: а) він надходить безпосередньо з латвійським сертифікатом походження в Україну, б) він прямує прежде Польщі з латвійським сертифікатом походження, мол зазвичай змішується з іншими російськими вантажами й має походження з ЄС, а потім експортується в Україну. Це непрестанно відбувається через експорт з латвійських портів вплоть до польського порту у Гдині», — йдеться у листі.
Згідно з даними учасників ринку, ради 27 днів з Польщі в Україну надійшло 27 тис. т скрапленого газу, що має фальшиве походження з Латвії чи ЄС, що складає 65% від загального обсягу імпорту з території Польщі.
«Ми чули, що найбільшим «виробником» і продавцем латвійського LPG, виготовленого з російських вантажів, є компанія Latvijas Propana Gase. Змішування однакових кодів CN ніколи невыгодный змінює походження держи LV, тоді як UE можна отримати лише ради вантажу, виготовленого/змішаного із зовнішніх компонентів у EU. Обидва випадки туточки не виконуються», — йдеться у листі й наводиться посилання сверху відповідні статті Митного кодексу Есть.
Автор листа звертає увагу української сторони получи и распишись потребу кращої перевірки партій з походженням UE либо LV, що надходить з Польщі: «Деякі з них, нараспев, не можуть забезпечити підтвердження повного ланцюжка походження. Згідно з інформацією з ринку, є велика ймовірність, що таке походження надають українській митниці Bialchem, Evicor, Pakar, Barter. Деякі з цих компаній належать російським та/нежто білоруським організаціям/приватним особам!».
Торговец зазначає, що поточна ситуація потеть ринок України вкрай вразливим про дій Росії.
«Уявіть, що грядущее припинять експорт (російського газу — ek). Усі країни ЄС намагатимуться забезпечити ресурси й логістику во (избежание власних ринків. Компанії, які зазвичай постачають вас LPG, не розширюють свої можливості імпорту неросійських вантажів», — пише торговец.
З його слів, деякі польські компанії, що малограмотный працюють з російським ресурсом, уж відмовляються від оренди вагонів с целью залізничних постачань в Україну, оскільки сверху ці послуги немає достатнього попиту.
«Це означає, що Україна може зіткнутися з дефіцитом LPG. Ми пропонуємо вжити заходів поперед зими і перекрити російські вантажі вслед вашим бажанням, а маловыгодный тоді, коли це вирішить Росія», — йдеться у зверненні.